Ny frist for tilmelding: 2-timers webinar om den skærpede underretningspligt den 26. maj

Fristen for tilmelding til webinaret den 26. maj er rykket. Friskolernes Hus opfordrer medlemsskoler til at deltage.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
06.05.21

Konsulenter fra Friskolernes Hus deltog i det første af to webinarer om emnet, og kan fortælle om et webinar, der gav klarhed omkring væsentlige områder vedrørende den skærpede underretningspligt. Hvis man har mulighed for det, er webinaret den 26. maj bestemt værd at deltage i.

Styrk skolens håndtering af underretningspligten og tegn på mistrivsel
Er du ansat på en fri skole, er du via dit arbejde dagligt i tæt kontakt med børn og unge.

Det betyder, at du har en skærpet forpligtelse til at underrette kommunen om eventuelle bekymringer for et barn eller en ung.

På dette 2-timers webinar får du et grundlæggende indblik i lovgivningen og på Styrelsen for Undervisning og Kvalitets tilsyn på området.

Tegn på mistrivsel – og tvivls
Ét er selve underretningspligten, som altid er relevant for ansatte, der arbejder professionelt med børn og unge.

Et andet vigtigt aspekt er, hvilke tegn på mistrivsel, du som fagperson skal være opmærksom på. Og den tvivl, man som professionel kan opleve.

Webinaret kommer også omkring, hvorfor det kan være svært at underrette – og hvilke barrierer, der kan være i spil.

Praktisk:
Webinaret afholdes onsdag den 26. maj kl. 10-12, og der er plads til max to deltagere fra hver skole.
Tilmelding til UVM her.