Ny inspirationspakke til samarbejde med forældre om børns sproglige udvikling fra Børne- og Undervisningsministeriet

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet har netop udgivet en videns- og inspirationspakke, hvor fagprofessionelle i dagtilbud og skole kan finde inspiration til, hvordan de kan samarbejde med forældre med læsevanskeligheder om at skabe et sprog- og skriftsprogsmiljø i hjemmet.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
30.03.23

I videns- og inspirationspakken kan fagprofessionelle i sundhedspleje, dagtilbud og skole finde inspiration til, hvordan de kan samarbejde med forældre med læsevanskeligheder om at skabe et sprog- og skriftsprogsmiljø i hjemmet, der understøtter deres børns kommunikative samt sproglige og skriftsproglige udvikling.

I materialet findes pakker til flere faggrupper, indeholdende guides og videoer, der kan understøtte samarbejdet med forældrene.
Find det samlede materiale her

Styrk jeres arbejde med at støtte børnenes sproglige udvikling
Netop nu udbyder FRISKOLERNE et sprogkursus for ansatte i friskolens dagtilbud om værktøjet SprogTrappen.

SprogTrappen understøtter dig i systematisk at følge og støtte det 0-6 årige barns udvikling over tid på baggrund af de observationer, der gøres i hverdagen.

Der er få ledige pladser til kurset den 18. april i Friskolernes Hus. Læs mere her
Tilmeldingsfristen er den 31. marts.