Ny konstituering i FRISKOLERNE

Sidsel Bukh er valgt som ny næstformand.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Presse & politik
31.08.22

Bestyrelsen i FRISKOLERNE  er blevet konstitueret - for anden gang i år. Den nye næstformand hedder Sidsel Bukh og er til dagligt lærer på Kolding Friskole, hvor hun underviser i indskolingen.

Omkonstitueringen er sket i forbindelse med, at tidligere næstformand Vibeke Helms blev ansat som konsulent i Friskolernes Hus.

Sidsel Bukh er en tydelig pædagogisk friskolestemme og har senest skrevet indlægget »Tøm skolen for alt muligt bras«.

Friskolernes Hus har også ansat Jakob Ringgaard som konsulent, som også tidligere var valgt til FRISKOLERNEs bestyrelse.

Derfor er bestyrelsens to suppleanter nu trådt ind i bestyrelsesarbejdet: René Tholander, skoleleder på Kalundborg Friskole, og Sigrid Juul, forælder på Egense Friskole.

Forretningsudvalget består af: Peter Bendix Pedersen, formand, Sidsel Bukh, næstformand, Torsten Bo Christensen, kasserer.

Se medlemmer af FRISKOLERNEs bestyrelse, hvor du også kan læse mere om bestyrelsens arbejde.