Ny række af webinarer med globalt udsyn til elever og lærere

FRISKOLERNE udbyder i samarbejde med Efterskoleforeningen en række af gratis webinarer målrettet elever, lærere og andre interesserede. Se den opdaterede liste her.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Presse & politik , Administration
11.01.21

FRISKOLERNE har i samarbejde med Efterskoleforeningen siden nedlukningen i marts udbudt et væld af webinarer med fokus på globalt udsyn og international dannelse. Rækken af udbudte webinarer er netop blevet opdateret og indeholder derfor også webinarer til de kommende uger.

Webinarerne er gratis og er målrettede elever, lærere og andre interesserede. I denne uge er der mulighed for at deltage i nedenstående webinarer - klik på de enkelte for tilmelding.
FOR EN UDVIDET BESKRIVELSE af webinarerne - KLIK HER.

Mandag den 11. januar kl. 11.00-12.00
EU for begyndere

Tirsdag den 12. januar kl. 11.00-12.00
Bent Melchior om sit liv under 2. verdenskrig

Onsdag den 13. januar kl. 13.00-14.00
EU som international magt

Torsdag den 14. januar  kl. 13.00-14.00
Introduktion til FN

Fredag den 15. januar kl. 10.00-11.00
USA lige nu med Anders Agner fra Kongressen.com

Mulighed for at ønske oplægsholder samt emne og tidspunkt
Hvis man som lærer har et forløb i løbet af foråret, hvor man ønsker at tilføje et bestemt webinar med golbalt udsyn, så tilbyder FRISKOLERNE at afholde webinaret og åbne det op, så alle interesserede kan deltage. Send det emne, I ønsker bliver taget op, samt dato, tidspunkt og evt. specifik oplægsholder til Jakob Clausager Jensen, og så vil vi gøre, hvad vi kan for at opfylde jeres ønsker.

Som inspiration kan man kaste et blik på den lange række af webinarer, der har været afholdt indtil nu. KLIK HER.