Ny sangbog på vej - hvilke sange skal med?

Bestyrelsen i Dansk Friskoleforening har besluttet at igangsætte arbejdet med den 7. udgave af Dansk Skolesangbog, og derfor er der nu mulighed for at indsende sangforslag til den nye sangbog.
Af: Jakob Ringgaard, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
24.01.23

Bestyrelsen i Dansk Friskoleforening har besluttet at igangsætte arbejdet med den 7. udgave af Dansk Skolesangbog, og har derfor nedsat et sangbogsudvalg.

Sangbogsudvalget er nu i gang med at udvælge sange til den nye sangbog. I den forbindelse vil vi opfordre alle til at bidrage med forslag til både nye og gamle sange til sangbogen. Der lægges vægt på, at sangene egner sig til fællessang for børn i alderen 6-16 år.

Sangforslag indsendes til sangbog(at)friskolerne.dk senest 1/4-2023. Husk at medsende tekst, noder og evt. lydfil.

Spørgeskemaundersøgelse om sangbogen

Alle skoler er desuden inviteret til at deltage i en spørgeskemaundersøgelse om Dansk Skolesangbog. Sangudvalget har nemlig brug for input fra alle jer ude på skolerne. Vi vil nemlig gerne vide, om I bruger sangogen, hvor ofte og hvilke sange, I er særligt glade for til fællessang.

Mailen med spørgeskemaundersøgelsen er sendt til skolens hovedmail første gang 8. december 2022. Hvis I ikke allerede har udfyldt spørgeskemaet, så håber vi, at I vil tage fat i den eller de relevante medarbejdere og indsende jeres svar. Deadline for deltagelse er mandag d. 30. januar.

Har I yderligere spørgsmål til sangbogen?

Send spørgsmål vedr. sangbogen til Jakob Ringgaard, konsulent i Friskolernes Hus.