Nye tiltag på børne- og undervisningsområdet

Lærere og pædagoger har ret til at anvende visir i dagtilbud og grundskolen, hvis de ønsker det.
Presse & politik , Administration
26.10.20

På grund af den stigende smittespredning i Danmark har regeringen indført en række nye tiltag.

På børne- og undervisningsområdet drejer det sig blandt andet om, at lærere og pædagoger har ret til at anvende visir i dagtilbud og grundskolen, hvis de pågældende ønsker det.

Dette træder i kraft den 29. oktober og gælder til den 2. januar 2021.

Derudover anbefales det fortsat at aflyse arrangementer med overnatning som for eksempel kolonier, lejrskoler og studieture.

Børne- og Undervisningsministeriet opdaterer løbende spørgsmål/svar på "Spørgsmål og svar om COVID-19".

Se de gældende retningslinjer om COVID-19 på børne- og undervisningsområdet.

Nyhed på Børne- og undervisningsministeriets hjemmeside.