Omkostninger ifm. opfølgning på obligatoriske sprogprøver: pulje åben for ansøgninger

Børne- og Undervisningsministeriets pulje af midler vedr. omkostninger i forbindelse med opfølgning på obligatoriske sprogprøver på frie grundskoler for skoleåret 2020/2021 er åben for ansøgninger.
Af: Michael Buch Kristensen, Friskolernes Hus
26.08.20

Som følge af friskolelovens bestemmelser om gennemførsel af obligatoriske sprogprøver skal prøverne gennemføres på skoler, hvor mere end 30 % af eleverne bor i et boligområde, der er eller har været på regeringens liste over udsatte boligområder mindst én gang inden for de seneste tre år. Prøverne skal gennemføres for børn i børnehaveklasser og visse elever i 1. - 9. klasse.

Det er nu muligt for fri- og privatskoler at ansøge Børne- og Undervisningsministeriets pulje af midler i forbindelse med omkostninger forbundet med opfølgning af sprogprøverne.

Adgang til ansøgning og mere viden om puljen, og hvordan man ansøger puljen om midler, kan findes på Undervisningsministeriets hjemmeside - læs mere HER.

OBS! Fristen for indsendelse af ansøgninger er tirsdag d. 1. september 2020 kl. 13.00.