Podcast fra EVA om motiverende undervisning i udskolingen

EVA, Danmarks Evalueringsinstitut, har talt med to skoler om, hvordan de har arbejdet med at gøre deres undervisning mere motiverende for eleverne i udskolingen.
Af: Ole-Carl Petersen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
09.05.23

Danmarks Evalueringsinstitut, EVA, har undersøgt, hvordan man med små greb kan gøre undervisningen i udskolingen mere varieret og motiverende. Det er der kommet podcasten "Motivation i skolen" ud af, som man kan lytte til gratis på EVAs hjemmeside.

Podcasten består af to afsnit, hvor kan du høre lærere, elever og vejledere fra de to skoler fortælle om deres oplevelser med motiverende undervisning. Det første afsnit handler om lyrik i 8. klasse, og det andet om undervisning i geografi.

LYT MED HER:

VIL DU VIDE MERE?
Læs mere på EVA's hjemmeside.