Restriktioner forlænges til den 28. februar

Det undersøges, om de yngste klassetrin kan komme i skole før.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Presse & politik , Administration
29.01.21

Restriktionerne på børne- og undervisningsområdet forlænges. Det sker for at bevare kontrollen med epidemien. Samtidig vil det blive undersøgt grundigt, om der er mulighed for, at 0.-4. klasse vil kunne komme tidligere tilbage i skole.

Læs mere på Børne- og undervisningsministeriets hjemmeside

Det forventes, at regeringen i starten af uge 5 vil komme med en tilbagemelding på, hvorvidt det bliver muligt at lade eleverne fra 0. - 4. klasse komme tilbage på skolerne før den 28. februar.

Følgende er derfor fortsat gældenden frem mod 28. februar 2021:

• Elever i grundskolen er fortsat hjemsendte, og de skal fortsat have nødundervisning. SFO og klubtilbud er fortsat lukkede. Der vil fortsat være mulighed for nødpasning – for eksempel for elever i 0.-4. klasse, hvis det er nødvendigt for, at deres forældrene kan passe deres arbejde.
  • Dagtilbud mv. holdes fortsat åbne, men organiseres i mindre, faste grupper, hvor det er muligt. Forældre opfordres dog fortsat til at holde børn hjemme fra dagtilbud, hvis det er muligt. Der er skærpet opmærksomhed på at forebygge smitte i dagtilbud.
  • Sårbare elever og kursister herunder på specialskoler og STU samt uddannelser med særlig samfundsmæssig betydning, herunder certifikatkurser, er i udgangspunktet fortsat undtaget fra hjemsendelse

Find flere informationer og spørgsmål/svar på Børne- og undervisningsministeriets hjemmeside vedrørende Covid-19

Samlet side med skrivelser fra ministerier og FRISKOLERNE