Retningslinjer for fejring af uddannelsesafslutning

Klassevis/holdvis afholdelse af arrangementer.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
08.06.20

Børne- og undervisningsministeriet har udsendt retningslinjer vedrørende arrangementer for sidste skoledag, translokation, dimission og anden uddannelsesafslutning.

Man skal først og fremmest fortsat overholde de generelle sunshedsfaglige anbefalinger til forebyggelse af smittespredning - dvs. fokus på hygiejne, kontaktreduktion og isolation af personer med symptomer.

Det anbefales, at man afvikler arrangementer klassevis/holdvis med cirka 25-30 elever med mulighed for at de nærmeste familiemedlemmer eller lignende kan deltage. Der vil kunne deltage tre personer pr. elev/studerende.

Læs de nye retningslinjer for fejring af uddannelsesafslutning