Særlige feriefridage kan placeres nu

Skolens Ledelse kan placere ikke afholdte særlige feriefridage optjent i 2018, der ikke allerede er disponeret over.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
28.01.20

Skolens ledelse har mulighed for at fastlægge den tidsmæssige placering af ikke afholdte særlige feriefridage, som er optjent i 2018, og som derfor skal afholdes i ferieåret 1. maj 2019 – 30. april 2020.

Denne mulighed for at ledelsen kan bestemme tidspunktet for afholdelse gælder kun for særlige feriefridage, der ikke allerede er disponeret over. Hvis der inden 1. januar var indgået aftale mellem medarbejderen og den ansatte om afholdelsen, så ligger de naturligvis fast, og placeringen kan kun ændres efter aftale.

Bemærk at de særlige feriefridage også fremover følger den hidtidige kadence med et optjeningsår, der følger kalenderåret og en efterfølgende afholdelsesperiode, der følger det ”gamle” ferieår fra 1. maj til 30. april. De 5 dage, der er optjent i 2019, skal således afholde i perioden fra 1. maj 2020 til 30. april 2021.