Sangbogsudvalget modtager bidrag til Dansk Skolesangbog

Hvilke sange kan du ikke undvære i Dansk Skolesangbog? Eller har du forslag til nye sange? Indsend dine forslag til sange senest 1. april 2023. Læs mere her.
Af: Jakob Ringgard, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
19.12.22

Som bekendt har bestyrelsen i FRISKOLERNE besluttet at udgive en 7. udgave af Dansk Skolesangbog.

Et sangbogsudvalg på fire personer har fået til opgave at vælge de ca. 400 sange, som skal med i den nye sangbog. I begyndelsen af det nye år går udvalget i gang med at udvælge sangene, og du har mulighed for at komme med input.

Har du forslag?
Sangbogsudvalget opfordrer alle til at bidrage med forslag til både nye og gamle sange til sangbogen. Sangbogsudvalget lægger vægt på, at sangene egner sig til fællessang for børn i alderen 6-16 år.

Sangforslag indsendes til sangbog(at)friskolerne.dk i perioden 19/12-2022 til 1/4-2023. Husk at medsende tekst, noder og evt. lydfil.

Ved spørgsmål, kontakt Jakob Ringgaard i Friskolernes Hus.