Seks forskeres perspektiver på at lære at lære

I et nyt magasin, har Danmarks Evalueringsinstitut, EVA, interviewet seks forskere om deres perspektiver på, hvad det vil sige at lære at lære.
Af: Ole Carl Petersen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
20.03.20

Vi er alle blevet bedt om at holde os hjemme, og derfor vil man formentlig kunne finde tid til at læse noget af det nyeste materiale fra EVA vedrørende uddannelse og læring.

Det drejer sig om et nyt magasin med interviews med seks forskellige uddannelsesforskere om det omdiskuterede begreb; at lære at lære. Hvad vil det sige, er det overhovedet relevant at have fokus på, og hvordan kan man i skole- og uddannelsessystemet arbejde med at lære børn, unge og voksne at lære?

De seks forskere er professor Jens Rasmussen, rektor Lene Tanggaard, professor Kjeld Fredens, lektor Lars Geer Hammershøj, forskningschef Thomas Illum Hansen og skoleforsker Louise Klinge.

Læs mere om projektet og find vej til magasinet HER.