Sidste chance for at blive en del af FRISKOLERNEs Erasmus+ projekt

Skal jeres skole skal være med i FRISKOLERNEs Erasmus+ projekt - og derigennem sende lærere gratis på kursus, jobshadowing og kontaktseminarer i Europa - er det nu, I skal tilmelde jer.
Af: Jakob Ringgaard, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Administration
11.01.23

Fristen for deltagelse i FRISKOLERNEs Erasmus+ aktiviteter for 2023 er den 14. januar 2023.
FRISKOLERNE er akkrediteret til Erasmus+ programmet gældende for perioden 2022-2027 og kan derigennem søge tilskud på vegne af en gruppe friskoler.

Ønsker I som friskole eller som ansat på en friskole at deltage i europæiske kurser eller et selvvalgt kursus i perioden, så kontakt Jakob Ringgaard på mailen jakob(at)friskolerne.dk.

Man kan deltage ved enten selv at finde et kursus i Europa eller job-shadowing på skoler i Europa.
Det kan fx være et engelsk kursus i Belfast med europæiske lærere, en pædagog der besøger en daginstitution i Finland med fokus på bæredygtighed, en leder der deltager i et kursus om implementering af interkulturelle kompetencer osv.

Læs meget mere om Erasmus+ programmet og jeres muligheder her.

OVERVEJER I, OM ERASMUS+ KUNNE VÆRE NOGET FOR JER?
Lærerne på Vester Skerninge Friskole er ikke i tvivl om, at muligheden for at rejse ud med ERASMUS+ bidrager til såvel elevernes interkulturelle kompetencer som deres personlige udvikling.
Læs lærer Bolette Holms rejsebeskrivelse "At finde sin nye familie" her.