Skal I sikre jer plads på et af FRISKOLERNEs budgetlægningskurser i september og oktober?

Få arbejdsro og overblik på FRISKOLERNEs budgetworkshops, hvor I arbejder med skolens budget for næste år. FRISKOLERNE tilbyder to workshops for henholdsvis øvede og mindre øvede i september og oktober måned, og det er nu, du skal tilmelde dig.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Administration
14.07.22

Excel-ark, paragraffer, formler og sparring fra Friskolernes Hus

Budgetworkshoppene tager begge udgangspunkt i FRISKOLERNEs budgetmodel i Excel, hvor I med egne data udarbejder skolens budget for det kommende finansår.

Arbejde med eget budget
På kurserne blandes oplæg med konkret arbejde med skolens eget budget.
Målet med workshoppene er, at I tager derfra med et budget for 2023 samt et indblik i 2024.
I løbet af begge kurser vil der være mulighed for sparring med og rådgivning fra konsulenter fra Friskolernes Hus.

Vælg det rette kursus for jer – øvede eller mindre øvede
Er du ny eller nyere i administrationen, så er det kurset for mindre øvede den 19.-21. september, du skal vælge.
Ønsker du blot mere tid, men er forholdsvist selvkørende, så er du stadig velkommen disse tre dage.

På kurset for øvede den 31. oktober.- 1. november gennemgås stadig de væsentligste ændringer fra sidste års udgave, men der er mindre reel undervisning.
Her arbejder du/I selvstændigt med skolens budget, men har mulighed for sparring med konsulenterne fra Friskolernes Hus.

Friskolernes Hus opfordrer til, at både skoleleder og den nærmeste administrative medarbejder tager med på kurset.
Undervisere er konsulenter fra Friskolernes Hus.