Søg støtte til din kompetenceudvikling med midler fra Den Statslige Kompetencefond

I OK21 er der afsat 172,5 mio. kroner til Den Statslige Kompetencefond, som yder støtte til kompetenceudvikling for ansatte omfattet af en statslig overenskomst. Puljen er åben for ansøgninger nu.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Administration
03.05.21

Er du omfattet af en statslig overenskomst, og skal du i gang med efteruddannelse, så kan du søge om støtte til din kompetenceudvikling i Den Statslige Kompetencefond.

Du kan søge støtte på op til 25.000 kr. (inden for et kalenderår) fra Den Statslige Kompetencefond til både transport, materialer og selve kursusafgiften på det kursus, du skal deltage i. Et af kravene er dog, at din arbejdsplads er med til at dække nogle af udgifterne.

Fonden omfatter alle, der i deres ansættelse er omfattet af en statslig overenskomst. Både medarbejdere og ledere. Du kan ansøge om støtte til aktiviteter, der starter inden for ni måneder.

I 2021 fyldes puljerne med midler to gange: Tirsdag d. 1. juni kl. 10 og Tirsdag d. 5. oktober kl. 10.

Læs mere om krav og regler for ansøgning her.