Søg tilskud til lokale samarbejder om aktiviteter og undervisning i det fri i skoler og dagtilbud

Friluftsrådet har afsat 5 millioner kroner til lokale samarbejder om aktiviteter og undervisning i det fri i skoler og dagtilbud.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
03.05.21

Med Friluftsrådets pulje målrettet lokale samarbejder kan man søge midler til lokale initiativer, som hjælper lærere og pædagoger med at skabe udendørs aktiviteter og læring for børnene.

Der er særlig fokus på initiativer, der giver bedre mulighed for friluftsaktiviteter samt læring og sansning i naturen. Ét af kravene er, at aktiviteterne udføres i samarbejde med en eller flere lokale aktører.

Der er i alt afsat 5 millioner kroner af Udlodningsmidler til Friluftsliv, og der kan søges om tilskud på mellem 5.000 og 100.000 kroner. For tilskud til og med 50.000 kroner er der ikke krav om medfinansiering. Ansøgningsfrist er 21. juni 2021.

Læs mere og mulighederne her