Syng, spis og snak-skoler er udvalgt

Ny fonds-bevilling sikrer fem friskoler deltagelse i projektet.
Af: Maren Skotte, kommunikationschef
Presse & politik
16.12.19

Fotograf: Andreas bang Kirkegaard

I februar åbner Syng, spis og snak op for en ny arrangementsrunde, der forløber gennem foråret på landets højskoler, efterskoler og friskoler. Projektet, der har eksisteret i to år, har med en ny bevilling på 5 millioner kroner fra Nordea-fonden sikret sig, at endnu flere i lokalområderne i Danmark kan deltage i fællessang, fællesspisning og gode samtaler. Med i projektet fremadrettet er de allerede eksisterende 15 SSS-højskoler, og derudover er 15 nye skoler fordelt på de tre frie skoleformer blevet optaget. Mange friskoler har ansøgt om at deltage og fem skoler er nu udvalgt

”Jeg er rigtig glad for, at der har været så stor interesse om optagelse i projektet. Det er selvfølgelig ærgerligt at skulle sige nej til så mange skoler, men heldigvis har vi flere optag undervejs, så projektet løbende bliver udvidet. Igennem de næste tre år vil vi virkelig kunne markere, at de frie skoler inviterer befolkningen ind i en stærk kulturtradition”, siger Rasmus Skov Borring, der erprojektleder.

Forårets 60 Syng, spis og snak-arrangementer forløber fra februar til juni fordelt på skoler godt repræsenteret i hele Danmark. Den geografiske placering har fyldt en del i udvælgelsen af skoler, da projektet gerne vil stille muligheden for at deltage til rådighed så bredt som muligt. I den samlede projektperiode over de kommende tre år, bliver der i alt afviklet 250 Syng, spis og snak-arrangementer. I november 2020 åbnes op for nyt skoleoptag på yderligere 15 skoler. Læs mere om projektet Syng Spis Snak.

Med i Syng, spis og snak er:

Friskoler
Reventlow Lille Skole