Tre gratis webinarer med fokus på FNs 17 verdensmål

FRISKOLERNE tilbyder tre gratis webinarer med fokus på FNs 17 verdensmål. Webinarerne, og de tilhørende materialer, kan bruges direkte i din undervisning, og de kan være med til at sætte fokus på, hvad der sker i verden ved starten af 2022.
Af: Jakob Clausager Jensen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
03.01.22

I januar, februar og marts tilbyder FRISKOLERNE tre gratis webinarer med fokus på FNs 17 verdensmål.

Webinarerne, og de tilhørende materialer, kan bruges direkte i din undervisning, og de kan være med til at sætte fokus på, hvad der sker i verden ved starten af 2022.

Torsdag den 27. januar kl. 10.00-10.45
FN's Verdensmål for bæredygtig udvikling
v/oplægsholdere fra FN-Byen

Gennem diskussioner og quizzer opnår eleverne viden om Verdensmålene, hvor de er kommet fra, hvordan de hænger sammen og hvorfor de er vigtige – selv for os i Danmark.

Eleverne vil i løbet af webinaret få viden om FN-organisationernes arbejde og opnå forståelse for, hvad bæredygtig udvikling er. På un.dk/skoler kan I finde aktiviteter og materialer, I kan bruge i jeres videre arbejde med Verdensmålene.

Mandag den 7. februar kl. 9.00-9.45
Myter, pubertet og Verdensmålene
v/oplægsholdere fra FN-Byen

Hvordan hænger Verdensmålene, pubertet, menstruation og seksualitet egentlig sammen, og er det noget FN også arbejder med?

Mandag i uge 6 sætter YOUNG fokus på seksuel og reproduktiv sundhed gennem et online webinarer kl. 9.00. I løbet af webinaret bliver I klogere på, hvordan pubertet og seksuel sundhed hænger sammen med Verdensmålene, og hvordan FNs organisationer arbejder med de tematikker rundt i verden. Vi fokuserer på nogle af de myter, som sundhedsmedarbejdere møder, udforsker relationen til Verdensmålene og dykker ned i cases omkring pubertet samt nogle af de spørgsmål, der dukker op i ungdomsårene.

Tilmeld din klasse til et 45 min. webinar i uge 6, og giv eleverne et globalt blik på seksualundervisning og et nyt perspektiv på Verdensmålene.

På un.dk/skoler finder du aktiviteter og materialer, som kan bruges i det videre arbejde med Verdensmålene.

Onsdag 9. marts kl. 10.00-10.45
FN's Verdensmål for bæredygtig udvikling

Gennem diskussioner og quizzer opnår eleverne viden om Verdensmålene, hvor de er kommet fra, hvordan de hænger sammen, samt hvorfor de er vigtige – selv for os i Danmark.