Trivselsmålinger i folkeskolen

Undervisningsministeriet har udstedt en ny bekendtgørelse om måling af elevernes trivsel i folkeskolen.
Af: Peter Højgaard Pedersen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
09.05.19

Bekendtgørelsen indeholder blandt andet skabeloner til udarbejdelse af spørgeskemaer til elever i henholdsvis børnehaveklasse til 3. klasse og 4. til 9. klasse. Disse skabeloner kan måske være til inspiration for arbejdet med elevernes trivsel og undervisningsmiljø på egen skole.

Bekendtgørelsen træder i kraft den 6. maj, og samtidigt ophæves bekendtgørelsen af 12. oktober 2015 om måling af elevers trivsel i folkeskolen.

Bekendtgørelsen om trivselsmåling kan findes HER.