Ultra:bit – også for friskoler!

Ultra:bit-projektet er også et tilbud for friskoler, og det er stadig muligt at tilmelde skolens mellemtrin for skoleåret 2019/2020. Ultra:bit lærer eleverne at kode, giver dem en større teknologiforståelse, og styrker deres digitale dannelse.
Af: Mette Marie Møller, Friskolenes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
23.05.19

Kodning, teknologi og digital dannelse
Det er endnu ikke for sent at deltage i projektet ultra:bit, der er et landsdækkende projekt udviklet af DR i samarbejde med skoleverdenen og støttet af Industriens Fond.

For skolens mellemtrin – inkl. mulighed for gratis kursus for undervisere
ultra:bit har til formål at inspirere børn til at udvikle digitale færdigheder gennem leg og undervisning – og til ikke kun at være forbrugere af teknologi – men også skabere.

Projektet er målrettet 4., 5. og 6. klasse, ogbestår af både undervisningsmaterialer, kursus for undervisere og mulighed for at deltage i DRsKreaKodeCamps.

Tilmeldte skoler kan vælge at få besøg af ultra:bits rejsende taskforce, der tilbyder et gratis opkvalificeringskursus på tre timer for alle undervisere på mellemtrinnet tilmeldt ultra:bit.

Læs mere og tilmeld jer her!

Har I spørgsmål til projektet, henviser vi til ultrabit(at)dr.dk eller www.dr.dk/projektultrabit.