Webinar og opdateret vejledning om friskolens beredskabsplan

Børne- og Undervisningsministeriet har opdateret deres vejledning om friskolens beredskabsplan og tilbyder et gratis webinar, hvor den praktiske guide bliver gennemgået.
Af: Ole Carl Petersen, Friskolernes Hus
09.02.22

Sikkerhed og kriseberedskab i et forsvarligt undervisningsmiljø
Børne- og Undervisningsministeriet har opdateret deres vejledning til om sikkerhed og kriseberedskab, og dermed de generelle krav, som friskolens beredskabsplan skal efterleve.

Som uddannelsesinstitutioner er friskoler forpligtet på at arbejde med at sikre et sikkerheds- og sundhedsmæssigt fuldt forsvarligt undervisningsmiljø.

Med en opdateret krise- og beredskabsplan er skolen bedst muligt rustet til at forebygge og håndtere alvorlige hændelser, der truer elever og personales sikkerhed og trivsel.

Gratis webinar og praktisk guide
I februar 2022 blev der afholdt et webinar hvor ’Sikkerhed og kriseberedskab – en praktisk guide’ blev gennemgået.

Webinaret supplerer den praktiske guide, der er udgivet af DCUM (Dansk center for undervisningsmiljø).

Se det gratis webinar her, og få råd og vejledning om lokalt tilpassede beredskabsplaner.

Materialer:
Hent Børne- og Undervisningsministeriets vejledning for skolers beredskabsplaner.
DCUM’s (Dansk center for undervisningsmiljø) praktiske guide og tjekliste.
Link til webinar.

Kontakt konsulent Ole Carl Petersen, Friskolernes Hus, hvis du har spørgsmål.