Webinar om 2. verdenskrig

Tidligere overrabiner Bent Melchior fortæller om 2. verdenskrig, nazisme og antisemitisme.
Af: Maren Skotte, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Presse & politik
11.05.20

Dansk Friskoleforening har lavet en aftale med tidligere overrabiner Bent Melchior om et webinar torsdag den 14. maj kl. 11.00 – 12.00.

Webinaret er målrettet skolens ældste elever og er tilrettelagt som et oplæg efterfulgt af spørgsmål.

Vi håber, at rigtigt mange vil benytte sig af denne chance for at høre en øjenvidneskildring fra 2. verdenskrig og Bent Melchiors budskaber omkring nødvendigheden af at tolerere forskelligheder.

Webinaret er for alle – også de skoler, der allerede har mødt Bent Melchior og de skoler, der har givet udtryk for, at I gerne vil møde ham. Nu er chancen her – dog online.

Tilmelding: https://podio.com/webforms/24506045/1791840 (en tilmelding pr. skole)

Emne for webinaret:

Bent Mechior om sit liv som jødisk flygtning under 2.verdenskrig

I 75 året for Danmarks befrielse spørger vi Bent Melchior, hvad vi kan lære af 2. verdenskrig med udgangspunkt i Melchiors oplevelser som jødisk flygtning under krigen. Bent Melchior vil med udgangspunkt i sin egen historie fortælle om 2. verdenskrig, nazisme og antisemitisme. Samtalen fører frem til Bent Melchiors budskab om vigtigheden af at insistere på fredelig sameksistens ved at skabe venskaber og forståelse på tværs af kulturer og religion, og hvad vi hver især kan gøre i den forbindelse.