Webinarer om den skærpede underretningspligt for frie skoler

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet afholder to webinarer om den skærpede underretningspligt for ansatte på de frie skoler
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Administration
21.04.21

Fagpersoner, der via deres arbejde er i tæt kontakt med børn og unge, har en skærpet forpligtelse til at underrette kommunen om eventuelle bekymringer for et barn eller en ung. En forpligtelse, som også gældere for ansatte på fri-og privatskoler, efterskoler og frie fagskoler.

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet indbyder til to webinarer, hvor lovgivning samt procedurer for underretning gennemgås. I løbet af webinaret kommer oplægsholderne ind på, hvilke tegn på mistrivsel, du som fagperson skal være opmærksom på.

Webinarerne afholdes onsdag den 5. maj kl. 12-14 og onsdag den 26. maj kl. 10-12.
Tilmelding her.

Frist for tilmelding er den 3. maj kl. 12.00.

Tilmelding sker efter først til mølle-princippet.
Der er plads til max to deltagere fra hver skole.