Tak for et forrygende landsmøde med rekordmange tilmeldte

750 friskolefolk samlet til landsmøde i Kolding

750 friskolefolk fra hele Danmark mødtes den 29. april - 30. april på Comwell Kolding til det årlige landsmøde i FRISKOLERNE. Lærere, pædagoger, ledere, bestyrelser, øvrige ansatte ved landets mange friskoler samt inviterede gæster var med til at gøre landsmødet 2023 til et festligt døgn fuld af begejstring og gensidig inspiration.

I år var landsmødet beklædt med fødder, spirrer og frø for at symbolisere, hvordan børn og voksne sætter spor i hinanden og i verden - både i det lokale og i det fjerne.

GENERALFORSAMLINGEN STOD I CENTRUM
Midt i det hele blev foreningens generalforsamling afviklet, og fire kandidater (ud af 6 opstillede) blev valgt ind i bestyrelsen. Læs mere om den nye bestyrelse HER.

Formand for FRISKOLERNE, Peter Bendix Pedersen, kom i sin beretning ind på bl.a. sine bekymringer for reformkommisions forventede lukning af 10. klasse, usikkerheden omkring minimumsnormeringerne samt udregning af tilskud på dagtilbudområdet - og meget andet. Læs formandens mundtlige beretning HER.

Herefter fremlagde næsteformand for FRISKOLERNE, Sidsel Bukh, bestyrelsens arbejde med strategien, der sætter retningen for foreningens arbejde frem mod 2025. Find den HER.

I år var det derudover muligt både at LÆSE og LYTTE til bestyrelsens skriftlige beretning.

ET VÆLD AF FORSKELLIGE SALONER
Landsmødet bød i år på 13 forskellige saloner med vidt forskellige aktiviteter - fra crazy korssting til internationalt samarbejde, kæmpekor, forældreskab og frie prøveformer.

Dertil kom en politisk salon, hvor politikere og skolefolk mødtes for at drøfte »Hvordan kan boglige fag og praksisfaglighed gå hånd i hånd?«. Professor Lene Tanggaard, Anni Mathiesen (V), Thomas Skriver Jensen (S) og Helena Artmann Andreasen (LA) fortæller her, hvad de tog med sig fra den politiske samtalesalon.

SE DE MANGE BILLEDER
I løbet af landsmødet blev der taget en hel masse billeder, og du kan se dem alle herunder.
Du kan også vælge at gå direkte til det online fotoalbum HER.