International konference: Global Citizenship Education – intercultural understanding and democratic dannelse

International konference 2021: Global Citizenship Education
– intercultural understanding and democratic dannelse

FRISKOLERNE afholder 6. oktober 2021 en international konference i samarbejde med efterskolerne og Den frie Lærerskole. Temaet er interkulturel forståelse og demokratisk dannelse.

Professor Lene Tanggaard leder konferencen, og hovedtalerne er professor Gert Biesta fra Maynooth University Irland og Professor Emeritus Michael Byram fra University of Durham England.

På konferencen vil der være ni workshops med stor emnemæssig bredde. Har man interesse for mere end konferencen der afholdes den 14.januar, er der et udvidet program for eksempel med deltagelse onsdag aften i et dialogmøde mellem tidligere overrabbiner Bent Melchior og Özlem Cekic, forkvinde for foreningen Brobyggerne samt middag og efterfølgende kulturelt indslag med pianist Rasmus Skov Borring.

Tilmelding og program findes på www.togetherness.dk

Konferencen er den tredje internationale togetherness konference. Den første og anden togetherness konference i 2016 og 2018 samlede hver 200 deltagere fra ind- og udland.

Tid: Onsdag den 6. oktober 2021
Sted: Vingsted Hotel og konferencecenter

Se hele programmet, og læs mere konferencen HER.

Program og tilmelding

Togetherness-konferencen 2021 er den tredje internationale konference arrangeret i samarbejde med Efterskolerne og Den frie Lærerskole.

De to tidligere konferencer samlede i 2016 og 2018 mere end 200 deltagere fra hele verden.

Læs programmet her.

Kontakt os