Det koster et medlemsskab

Det er FRISKOLERNEs bestyrelse, som optager skoler eller enkeltmedlemmer, der ansøger om at tegne et medlemsskab.

Optagelsespapirer kan fås ved at kontakte Friskolernes Hus - 6261 3013 eller kontakt(at)friskolerne.dk - eller du kan downloade skemaet her (pdf).

Nye skoler betaler ikke kontingent i opstartsåret. Første kontingentbetaling er i marts måned året efter skolens start - beregnet ud fra elevtallet 5. september året før.

• FRISKOLERNEs priser og kontingentstruktur
    • Kontingent for skoler (årligt)

2024:

Grundbeløb pr. skole 8.700 kr.
    Elevkontingent under 220 elever: 256 kr. pr. elev
    Elevkontingent over 220 elever: 107 kr. pr. elev
    Kampagnebidrag*:  5 kr. pr. elev

*FRISKOLERNE opkræver et årligt kampagnebidrag pr. elev, der skal sikre, at foreningen er rustet til at iværksætte diverse kampagner/indsatser og dermed kunne replicere på de løbende dagsordener angående uddannelse.

• Kontingent for vuggestue/børnehave

Friskoler med egen børnehave/vuggestue betaler et kontingent, som er fastsat til 256 kr. pr. barn pr. år. Dette opkræves sammen med kontingentet til friskolen.

Ring eller skriv til Friskolernes Hus, hvis du ønsker flere oplysninger - 62613013 eller kontakt(at)friskolerne.dk

• Serviceabonnement

Dette abonnement er ikke for skoler. Det er primært henvendt til revisorer og lign.

Et serviceabonnement koster i øjeblikket 2.740 kr. årligt og omfatter følgende:

1. Foreningen sender løbende information om:

• Indbydelser til instruktionsmøder og arrangementer.
      • Foreningens årsberetning og lignende udgivelser.
      • Magasinet Friskolen.

2. Ret til på samme vilkår som foreningens medlemmer at deltage i alle foreningens arrangementer og møder.

3. Ret til på samme vilkår som foreningens medlemsskoler at benytte foreningens konsulenter i spørgsmål vedrørende lovgivning, løn- og ansættelsesvilkår, økonomi- og byggesager m.v. Konsulenterne kan kontaktes telefonisk og skriftligt. Foreningens i alt tre nyhedsbreve udsendes elektronisk, og kræver jeres tilmelding.

Kursustilbud opdateres løbende her på hjemmesiden.
      Abonnementet giver ikke ordinært medlemskab og stemmeret i foreningen.
      Opkrævning for kalenderåret fremsendes i marts.

• Enkeltmedlemsskab

Kontingentet koster 180 kr. årligt og giver mulighed for deltagelse i foreningens kurser og arrangementer, dog ikke medlemskurser.

Enkeltmedlemmer modtager desuden foreningens årsberetning samt indbydelse til foreningens landsmøde.

Nederst på hjemmesiden er det muligt at tilmelde sig foreningens nyhedsbreve SkoleNyt, KursusNyt og foreningens generelle nyheder.

Bestyrelsen optager enkeltmedlemmer.
      Opkrævning for kalenderåret fremsendes i marts.

Gør en forskel som enkeltmedlem

Som enkeltmedlem er du med til at støtte op om de frie skoler i Danmark.

Samtidig får du adgang til møder og arrangementer - inkl. det årlige landsmøde med generalforsamling.

Har du spørgsmål til kontingent og priser?

Kontakt Anne Simonsen
Anne Simonsen