Friskolernes netværk

Netværksgrupperne udgør vækstlaget i foreningen

FRISKOLERNE støtter op om netværksdannelse mellem medlemsskolerne for at skabe de bedste betingelser for inspiration, faglig og personlig udvikling på og mellem skolerne og for at styrke foreningens forbindelse til skolerne.

Netværk kan have mange former:

• De kan være online eller med fysiske møder
  • De kan være tidsbegrænsede eller varige
  • De kan være økonomisk støttede (i form af støtte til konkrete aktiviteter) eller virke uden behov for tilskud.
  • De kan have tilknyttet en ekstern tovholder eller I kan selv planlægge og være tovholdere.

Tilknytningen til bestyrelsen
FRISKOLERNEs bestyrelse ønsker at skabe dialog både mellem de enkelte netværk, men også mellem netværkene og foreningen.

Derfor har alle netværk mulighed for at få et bestyrelsesmedlem på besøg. Bestyrelsen vil i særlige tilfælde selv medvirke til at danne netværksgrupper, som arbejdsgrupper med særlig opgaver, som bestyrelsen søger fremmet.

Søg støtte til jeres arrangement

Har I et særligt arrangement i jeres netværk, kan I søge økonomisk støtte fra FRISKOLERNE

Find et eksisterende netværk

Se de netværk, FRISKOLERNE kender til

Vil I have jeres netværk nævnt her på siden?

Skriv til Friskolernes Hus, hvis jeres netværk ikke er vist her på siderne

Har I overvejet en ekstern tovholder?

En ekstern tovholder kan tilføre jeres netværk ekstra dimensioner i form af faglige input samt sparring eller coaching.

Lav jeres eget netværk

Guide til de første skridt til et nyt netværk

Ring til Friskolernes Hus
Mette Marie Møller