Derfor står vi op om morgenen!

Det, vi arbejder for!

En fælles stærk grundskole i Danmark styrker os alle!

Sammen med de andre frie grundskoleforeninger i Danmark og faglige organisationer arbejder vi dagligt på bedre vilkår og rammer for de danske friskoler.

Derfor mødes vi ofte med de andre frie grundskoleforeninger for at finde mulige samarbejdsområder og konstruktive forskelle.

Læs mere om foreningen FRISKOLERNE og friskolers organisering og økonomi i folderen her.

Personlig og professionel rådgivning og politisk indflydelse

Fra sekretariatet i Friskolernes Hus yder FRISKOLERNE telefonisk rådgivning, tager på skolebesøg, udgiver en række administrative værktøjer, udbyder efter- og videreuddannelsestilbud og arbejder dagligt for bedre vilkår og rammer for de danske friskoler.

Vores konsulenter rådgiver om stort set alle tænkelige sider af en friskole:

• en ny skoles opstart, udvikling og drift
  • administrative og personalemæssige forhold
  • mæglingsopgaver ifm med personalesager eller mere generelle samarbejdsproblemer
  • det daglige ledelsesarbejde
  • vejledning om arbejdet i bestyrelsen
  • eller om dét, at være forælder på en friskole
  • almindelige - og mere ualmindelige skolespørgsmål - og meget andet.

En stærk forening, der når bredt ud!

Jeres direkte kontakt til det uddannelsespolitiske Danmark på Christiansborg

FRISKOLERNE sidder med ved bordet og deltager ofte i møder, samråd mv., ligesom foreningen svarer på høringsforslag fra ministerier. Se foreningens seneste høringssvar her.

Den tætte kontakt til det politiske skole-Danmark betyder både taletid og indflydelse, når nye initiativer diskuteres.

Som medlem af FRISKOLERNE har du derfor let og direkte adgang til det politiske Danmark.

Mere end 40 efter- og videreuddannelsestilbud om året

FRISKOLERNE udbyder mere end 40 efter- og videreuddannelsestilbud årligt i form af medlemskurser og åbne møder og konferencer.

Mange kurser arrangeres af udvalg, der på frivillig basis planlægger kurser til vores medlemsskoler. Se alle vores aktuelle tilbud her.

Har I selv en idé til et kursus, så kan I lave 'Friskolernes eget kursus'.

Økonomisk støtte og tilskud til trængte skoler

FRISKOLERNEs Fondsudvalg administrerer Friskolefonden, der støtter særligt trængte friskoler økonomisk.

Kontakt FRISKOLERNE

Kontakt os i Friskolernes Hus, hvis du har spørgsmål til foreningens virke eller medlemsskab

Presse og medier:

Mere synlighed i den offentlige debat

FRISKOLERNE arbejder dagligt for at synliggøre friskolernes vilkår og kæmper for at tydeliggøre nuancerne i den offentlige uddannelsesdebat.

Derfor bidrager FRISKOLERNE direkte med indlæg i presse og medier og indirekte på www.friskolerne.dk.
Synligheden består af alt fra kronikker i aviser og dagblade, over Twitter og Facebook til indlæg i radio og på TV.

Få overblikket over de seneste indlæg i medierne her - eller se seneste nyt fra foreningen på Twitter.

Magasinet Friskolen - mere end 100 års friskoleliv på skrift

Magasinet Friskolen henvender sig til forældre med børn på 280 friskoler - i alt 25.000 friskolehjem, plus lærere og skolebestyrelser.

Indhold og design
Hvert nummer indeholder et varieret udbud af journalistiske artikler fra hele landet. Vi bruger professionelle journalister og fotografer til at skabe et interessant og indbydende magasin.
Design laves af Sara Frostig, prisvindende magasindesigner.

Medlemsmagasinets redaktør har frihedsbrev, som sikrer, at indholdet orkestreres journalistisk med læserens oplevelse som hovedprioritet.

Forlagsvirksomhed

FRISKOLERNEs forlagsvirksomhed udgiver friskolerelaterede bøger, bl.a. Dansk Skolesangbog. Se udvalget i vores bogsalg.