kursus

Frie Skolers Højskoledage 2021

HJEM.

Vi har alle brug for at høre til, at være en del af noget, der er større end os selv og at føle os hjemme.
Når man føler sig hjemme falder skuldrene ned, og man har en grundlæggende følelse af at høre til.

“No man is an island entire of itself. Every man is a piece of the kontinent. A part of the main.”John Donne, 1624

Men hvad er et hjem og hvad vil det sige at have et hjem? Er et hjem mere end et hus? Er hjem der, hvor vi rejser fra og kommer tilbage til?
Er hjem en følelse inden i dig og mig - inden i os? Hvor starter skolen, og hvor slutter hjemmet? Hvordan skabes der hjemlige rammer i skolen?
Er hjemmet et sted, hvor vi bare kan slappe af eller er det også et sted, hvor der er regler og rammer?

Hvordan gør vi skolen til et andet hjem for eleverne, et sted præget af hjemlighed - og skal vi det?

Frie Skolers Højskoledage tager dig med en tur op i helikopteren - og ned igen, når oplægsholdere og debattører sammen med de andre deltagere fra fri-, efter- og højskoler, giver deres perspektiver på temaet 'HJEM'. Sammen udforsker vi hvad og hvordan det forholder sig med skole og hjem, grænser og krydsfelter og vores egen ageren i det.

Brug Frie Skolers Højskoledage som afsæt for debat og samtale om fx hvordan I opfatter og arbejder med forholdet mellem skole og hjem på jeres skole.

Kom, og bliv udfordret sammen d. 11 - 12. november.

Vi glæder os til at se jer!

Hent program

OBS:
Overnatning sker på dobbeltværelser på Gymnastikhøjskolen.

Ved tilmelding bedes du angive navnet på den person, du ønsker at dele værelse med.
Værelsesnøgler udleveres ved ankomst til Gymnastikhøjskolen.

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk