kursus

Friskolens online kommunikation - fra grundfortælling til krisestyring

Medlemskursus

Skab klar kommunikation - og find vej i mediejunglen

Får I fortalt de gode historier fra jeres skole? Og når de ud til flere end skolens forældre?
Gennem cases, oplæg og øvelser får du de grundlæggende værktøjer til arbejdet med skolens online kommunikation.

Kommunikér udfra jeres skoles grundfortælling
Med udgangspunkt i jeres skoles grundfortælling begynder du på en kommunikationsplan, der tager højde for, hvem det er, I gerne vil kommunikere hvad til.

Du kommer ind på, hvilke kanaler, skolen skal være til stede på, og ikke mindst hvilke ressourcer, I vil bruge til at nå jeres mål.

Inden du går hjem, har du – sammen med de øvrige deltagere – krisestyret dig gennem en simuleret sag, og fået konkrete input til, hvordan I bedst håndterer modvind online og på de sociale medier.

Skab retning og mål for skolens kommunikation

Uanset om du er ansvarlig for friskolens online kommunikation, skal klædes på til at blive det, eller på anden vis arbejder med skolens online kommunikation, så er dette kurset, der hjælper dig med at skabe både retning i og mål for, hvordan skolen kommunikerer, hvorfor og til hvem.

Underviser er Rasmus Anker Rysgaard fra Vostok Kommunikation. Rasmus kender den frie skoleverden indgående, og arbejder til daglig med digital markedsføring, sociale medier og krisehåndtering for både fri- og efterskoler.

Kurset starter med morgenbrød fra kl. 8.30.

Hent programmet for dagen her

Se her, hvad andre deltagere har fået ud af kurset:

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk