kursus

Konference om interkulturelle kompetencer og fremmedsprogspædagogik Paris 2023

International konference om global dannelse, sprog og udveksling
På konferencen den 9.-11. oktober 2023 i Paris sætter vi fokus på undervisningen i fremmedsprog og klasseudveksling mellem europæiske grundskoler.

Konferencen den 9.-11. oktober består af én dag med skolebesøg, én dag med kursus om fremmedsprogsundervisningen og én dag med kontaktseminar.
Vi samler undervisere fra en række europæiske skoler, og giver på den måde dig som deltager adgang til en stribe potentielle samarbejdspartnere.

Disse samarbejdspartnere kan indgå i jeres skoles arbejde med globale dannelse og interkulturelle kompetencer via klasseudveksling, online samarbejde og job-shadowing-aktiviteter for undervisere.

Se hele programmet her

Der er lukket for tilmelding til konferencen.

Er du interesseret i at arbejde mere internationalt i jeres skole, så kontakt Jakob Ringgaard i Friskolernes Hus på mail jakob(at)friskolerne.dk eller T: 62613013.

Pris: Deltagelse i programmet er gratis*, når skolen er indmeldt i FRISKOLERNEs Erasmus+ konsortium. Kontakt jakob(at)friskolerne.dk for at indmelde din skole.
Der kan deltage max 2 personer pr. medlemsskole.

*Deltagere får udbetalt nedenstående satser til dækning af transport, hotel og bespisning
(til de måltider, der ikke er nævnt i programmet):

Fly

Grøn transport (tog/bus/bil)

Rejsedage søndag og torsdag

875 €

925 €

Rejsedage søndag og onsdag

715 €

765 €

Rejsedage mandag og torsdag

715 €

765 €

Rejsedage mandag og onsdag

555 €

605 €

Har du spørgsmål til indhold, deltagelse eller jeres skole og FRISKOLERNEs Erasmus+ program, så kontakt Jakob Ringgaard i Friskolernes Hus.

OBS: Tilmelding til konferencen er lukket.

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk