kursus

Ledelse af fri skole 2023

Medlemskursus

LEDELSE AF FRI SKOLE 2023
Efter nu to års ventetid er det endelig tid til endnu en omgang af FRISKOLERNEs lederkursus, ’Ledelse af fri skole’.

Sammensæt din lederuddannelse
Kurset er bygget op af i alt fire studiekredse, der hver især adresserer de udfordringer, en leder på en fri, holdningsbåret grundskole møder i sin hverdag.

Uanset hvor længe du har været leder, så vil du - i løbet af en årrække – med dette kursus kunne sammensætte din egen lederuddannelse, og hvert år tilføje nye perspektiver og ny viden.

De udbudte studiekredse varierer fra år til år. Nogle udbydes kun én gang, andre gentages hvert år. Fælles er, at de altid har en ny vinkel eller et nyt perspektiv på ledelsesopgaven og lederrollen.
De to nye studiekredse i 2023 er #1 og #2 om lederrollen og ledelsesidealer. Studiekreds #3 og #4 er tidligere udbudt, men selvfølgelig opdaterede og tilpasset eventuelle nye regler mv.

Ved tilmelding vælger du én af studiekredsene, som du følger alle tre dage.

De 4 studiekredse i 2023 er:

#1 Find mod og styrke i din lederrolle - Dilemmaer, værdier, værktøjer og arbejdsmiljø

#2 God ledelse. Mellem idealer og realiteter - Etik, resultater, psykodynamik og god nok ledelse

#3 Personaleledelse - Ansættelse, opsigelse og de svære samtaler

#4 Skolens økonomi - Økonomistyring som ledelsesredskab

Alt det, der også sker

Ud over selve undervisningen i studiekredsene rummer kurset foredrag, morgensang, sangtime, aftenhygge og alt det andet gode, der sker mellem deltagerne i pauserne.

Vel mødt til Ledelse af fri skole 2023!

Hent program som pdf

Kontakt Friskolernes Hus