kursus

Ledertræf for dagtilbud og sfo

Medlemskursus

LEDERTRÆF FOR DAGTILBUD- OG SFO-LEDERE

Styrk din personlige ledelse – og mød ledere fra dagtilbud og sfo fra hele landet

På ledertræf for dagtilbuds- og sfo-ledere får du faglige input og inspiration til dit daglige arbejde.

Samtidig er det en oplagt lejlighed til at mødes og videndele og til socialt samvær med andre ledere fra hele landet.

FRISKOLERNEs Ledertræf for dagtilbud blev afholdt første gang i 2019.
Nu er vi klar med endnu et træf!

Personaleledelse og lederen som kommunikator
Som leder er relationen til dine medarbejdere væsentligt for jeres teamsamarbejde og grundlæggende trivsel i det daglige arbejde i dagtilbud og sfo.

Nogle gange udfordres samarbejdet imidlertid, og
 i værste fald kan det føre til konflikter.

Bedre kommunikation kan mindske konflikter, og dette ledertræf sætter fokus på, hvad du som leder kan gøre for at styrke din personaleledelse og jeres interne kommunikation.

Retoriske ledelse

På træffets første dag får du redskaber til, hvordan du kan styrke relationerne til dine medarbejdere og blive en bedre sparringspartner for dit personale.

Gennem en blanding af oplæg, øvelser og personlig sparring får du praktiske ledelsesredskaber, du kan anvende til retorisk rolletænkning, teamanalyse og strategisk teamsamarbejde i dit daglige arbejde.

Underviser Michael Lykke har næsten 20 års erfaring som pædagogisk konsulent især inden for børne, unge og uddannelsesområdet.

Den interne kommunikation - relation og indhold

På dag to er der fokus på kommunikationens betydning i dit arbejde som leder i dagtilbud eller SFO.

I løbet af workshoppen præsenteres du for en række samtaleværktøjer, der gør dig mere bevidst om forholdet mellem relation og indhold i kommunikationen med dine medarbejdere. Workshoppen veksler mellem oplæg, dialog og små øvelser.

Underviser er Bodil Fjordside Pagh, der har mange års erfaring som underviser på pædagoguddannelsen. Bodil har desuden et indgående kendskab til praksis på friskoler og i dagtilbud.

Se det fulde program for ledertræffet her.

Træffet er både for erfarne og mindre erfarne ledere.

Ledertræffet er arrangeret af frivillige ledere fra medlemsskolers dagtilbud og sfo’er i samarbejde med Friskolernes Hus.

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk