kursus

Medlemskursus

FRISKOLERNEs matematikvejlederkursus - modul 3

Generelt om vejlederkurserne 1-3
FRISKOLERNEs matematikvejlederkurser 1-3 opkvalificerer dig som matematiklærer på en fri grundskole.

Kurset har følgende mål:

1. At opdatere din matematiske viden, færdigheder og kompetencer, så du er bedre rustet fagligt.
  2. At opdatere din fag-didaktiske viden knyttet til læring og undervisning i matematik.
  3. At ruste dig til at varetage vejledende og udviklingsorienterede funktioner vedrørende matematik-undervisning fra 0. - 9. klasse knyttet til såvel kollegiale som ledelsesmæssige sammenhænge.

Vi anbefaler, at modulerne tages i rækkefølge. Kursusbevis udstedes efter endt modul 3.

SÆRLIGT OM MODUL 3 - elever i matematikvanskeligheder og de talentfulde elever
Modul 3 har særlig fokus på elever i matematikvanskeligheder og de talentfulde elever.

Det drejer sig om at forstå årsagssammenhænge og kendetegn til vanskeligheder/talent.

Vi vil vurdere hensigtsmæssige måder at kortlægge elevernes præstationsniveau og overveje undervisningstiltag, som kan afhjælpe deres vanskeligheder og øge motivationen for læring.

Undervisere
Bent Lindhardt og Lars Busch Johnsen + gæsteundervisere

Intensive tre-dages-kurser
Alle tre moduler er intensive kurser, hvor du vil opleve teori og praksis kombineret med konkrete og fysiske aktiviteter, der kan bruges i undervisningen.

Kurset er gennemgående præget af løbende debat og eksempler på aktiviteter, som kan være med til at øge elevernes forståelse og motivere dem for faget.

Hvert modul strækker sig over tre dage, og prisen inkluderer overnatning på enkeltværelse.
Det er muligt at ankomme dagen før (vælges ved tilmelding).

Vær opmærksom på, at der er individuel tilmelding til de tre moduler.
Kontakt Friskolernes Hus, hvis du har spørgsmål til kurserne, deres indhold eller praktiske afvikling.

Netværk, der rækker ud over kurset
Udover direkte undervisning er der erfaring for, at kurset udvikler den faglige erfaringsudveksling.
Dette kan efterfølgende forlænges ved at oprette netværk, fx via er Facebook-gruppe eller lign.
Friskolernes Hus/FRISKOLERNE bistår gerne med at oprette disse netværk.

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk