Sådan ændrer du i egne eller ansattes oplysninger

Tilføj nye eller lav ændringer for personer tilknyttet en medlemsskole

Ny bestyrelsesformand eller nye ansatte?

Har I fx fået ny bestyrelsesformand, så husk at opdatere kontaktoplysningerne i FRISKOLERNEs online medlemssystem, Membersite.

Skoleleder og administrativt personale kan - udover profilejeren selv - ændre i hvilke personer, der er tilknyttet den enkelte skole.

Her er en kort vejledning i at tilføje og slette personer tilknyttet den enkelte skole. Har du problemer, så skriv til birgitte(at)friskolerne.dk. Se også nedenfor.

Tilføj en ny ansat/bestyrelsesformand/tilsynsførende:

1. Log ind med din egen personlige email-adresse og kode.
  2. Vælg 'Mit firma' og 'Vis/rediger' i menuen
  3. a. Hvis et eksisterende bestyrelsesmedlem skal ændres til formand, så tilføj en ny ansættelse på vedkommende.
    Sæt herefter en afslutningsdato på det første ansættelsesforhold.

b. Er den nye ansatte/formand ikke allerede oprettet i systemet, så vælg 'Opret ansat' og lav en ny profil for vedkommende - med en individuel e-mailadresse
    OBS: Ønskes telefonnummer ikke oplyst på FRISKOLERNEs Danmarkskort*, så skriv det i feltet 'Mobil nr.'. Det felt vises ikke.
    Emailadressen må ikke være den samme som en mailadresse, der allerede eksisterer i systemet. Kontakt os, hvis det giver problemer/hvis fx én formand overtager emailadresse fra en tidl.)
  4. Vælg funktion under 'Ansættelsesforhold' - fx bestyrelsesformand
  5. Tryk 'Gem' for at gemme.

Afslut en tidl. ansat:

1. Log ind med din egen email
  2. Vælg 'Mit firma' og 'Vis/rediger' i menuen
  3. Klik på 'Ansatte', og på den aktuelle person
  4. Vælg 'Ret ansættelsesoplysninger'
  5. Vælg en slutdato for den aktuelle person (før dd/)
  6. Tryk 'Gem' for at gemme.

OBS: Husk også, at informere skolens samarbejdspartnere, så som bank, revisor samt UVM m.fl. - se dette skema.

*Persondata og FRISKOLENEs Danmarkskort:

Navn, emailadresse og telefonnummer på skoleleder og bestyrelsesformand er offentligt tilgængeligt på FRISKOLERNEs friskolekort på www.friskolerne.dk.
Ønskes telefonnummer ikke oplyst på friskolekortet, så skriv det i feltet 'Mobil nr.'. Det felt vises ikke.

Øvrige oplysninger på FRISKOLERNEs danmarkskort:
Informationerne "Om Skolen" (fx antal elever, lærere, børnehave/vuggestue mm.) på FRISKOLERNEs friskolekort på www.friskolerne.dk opdateres kun én gang årligt ifm. indberetning af elevtal pr. 5. september.

Kontakt os i Friskolernes Hus
Har du problemer med at logge ind, eller er du i tvivl om noget, så kontakt os i Friskolernes Hus på tlf. 62613013 eller skriv til Birgitte Bahlke Gram på birgitte(at)friskolerne.dk.

Ring til Friskolernes Hus
Birgitte Bahlke Gram