Arbejdstidsplanlægning - Værktøjer og instruktionsvideoer

Værktøjer og instruktionsvideoer fra Friskolernes Hus

Med de nye arbejdstidsregler for skolens lærere og børnehaveklasseledere følger et nyt værktøj til planlægningen af skoleåret 2022-2023.

Værktøjet er tilpasset arbejdstidsreglernes krav om estimeret tid til forberedelse, opgaver der tæller min. 60 klokketimer/skoleår, opgaver der placeres senere på året samt muligheden for at opgøre den præstede arbejdstid mindst ved udgangen af hver 3. måned.

Da værktøjet er ændret markant i forhold til tidligere planlægningsværktøj, er der til værktøjet lavet en instruktionsvideo. Videoen fortæller kort, hvordan skolen planlægger arbejdstiden for det kommende skoleår, hvordan skolen tilføjer evt. ændringer, og hvordan skolen opgør den præsterede arbejdstid hver 3. måned samt ved normperiodens slut.

Skolens lærere:
Værktøjet til planlægning af lærernes arbejdstid for skoleåret 2022-2023 ligger klar her:

Lærernes arbejdstidsplanlægningsværktøj - klik HER.
Eksempel på lærernes arbejdstidsplanlægning - klik HER.

Pædagogisk, teknisk/administrativt personale
Værktøjet til planlægning af det pædagogiske, tekniske/administrative personales arbejdstid for skoleåret 2022-2023 ligger klar her:

Planlægningsværktøj til skolens pædagoger/TAP-personale - klik HER
Eksempel på arbejdstidsplanlægning for det pædagogiske/TAP-personales arbejdstid - klik HER.

pil Tilbage

Eksempel på lærernes arbejdstidsplanlægning

Eksempel på en lærers arbejdstidsplanlægning for perioden 1. august 2022 - 31. juli 2022. Hent fil

PÆD-TAP_TOMT_22-23.2_01.xlsx