Skolens fysiske og psykiske arbejdsmiljø

Arbejdsmiljø er et komplekst område, og en skoles arbejdsmiljø udgøres både af fysiske, psykiske og sociale faktorer, men også af større og mindre initiativer, der er med til at sikre medarbejderne en både sund og sikker arbejdsdag. Herunder også initiativer, der forebygger arbejdsskader.

Området Arbejdsmiljø er reguleret af Lov om arbejdsmiljø, der både dækker det fysiske og det psykiske arbejdsmiljø.

Nedenfor finder du de vigtigste elementer indenfor arbejdsmiljøområdet.

Hos Videncenter for arbejdsmiljø kan du finde yderligere information og links til relevant viden.

Arbejdsmiljøorganisation

Regler og krav om arbejdsmiljøorganisation på skolen

Arbejdspladsvurdering (APV)

En Arbejdspladsvurdering (APV) er en lovpligtig proces, som skal gennemføres hvert 3. år

Krænkende handlinger på arbejdspladsen

Arbejdstilsynets retningslinjer til forebyggelse af krænkende handlinger, herunder mobning og seksuel chikane

Arbejdsmiljøuddannelsen

Om den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse for arbejdsmiljørepræsentanter

Arbejdsulykker

Hvornår og hvordan skal man anmelde en arbejdsulykke?

Kontakt os

Ring til Friskolernes Hus