Danmarks Indsamling 2024

Ingen børn bør sulte, og det kan friskolerne være med til at påvirke!

I Danmark er vi nemlig verdensmestre i at pante, og dén indsats kan komme verdens sultne børn til gavn.

Sådan bliver pantindsamlingen en del af undervisningen

Danmarks Indsamling er sammen med Dansk Retursystem (Join2Recycle) gået sammen for at sætte sult og klima på børn og unges dagsorden. I 2023 blev der samlet pant ind for hele 519.274 kr. Nu skydes det hele i gang igen og afsluttes med stort TV show den 3. februar 2024.

Vi håber, at mange friskoler vil gribe muligheden for at samle pant kombineret med en temadag, en projektuge eller løbende i et fag, som kan gøre indsatsen og problematikken nærværende for eleverne.

Derfor har Danmarks Indsamling samlet relevante undervisningsmaterialer, der kan hjælpe med at sætte sult og genanvendelse på dagsordenen.

Tag eleverne med på en dannelsesrejse

Se mere om friskolernes støtte til verdens sultne børn her: https://danmarksindsamling.dk/skoler/friskolernes-indsamling/
Mangler du stadig argumenter for at deltage, så læs med her.

Sådan gør I!
Tilmeld jeres skole til Danmarks Pantindsamling og saml pant ind på skolen, hjemme og i nærmiljøet. Når I tilmelder jer, modtager skolen en gratis startpakke med pantbokse, plakater og indsamlingssække. Del jeres unikke MobilePay-nummer med omverdenen. Når det bliver januar kan I aflevere panten på en pantstation, i en flaskeautomat eller få gratis afhentning (min. 30 fyldte sætte).

Læs mere om, hvordan I tilmelder jer

Den 3. februar er der stort TV show på DR1, hvor alle skoler, uddannelsesinstitutioner og foreninger, der har samlet mindst 5.000 kr. ind, bliver vist med navn og beløb på tv.

Der er også mulighed for at vinde konkurrencer til en samlet præmiesum på 60.000 kr.

• Besøg på skolen af DJ Martin Baltzer
  • eller en soundbox designet til skolen.

I kan samle ind fra I er tilmeldt og frem til 3. februar 2024. Danmarks Indsamling og Dansk Returssystem skruer op for kampagnekedlerne i midten af december og frem til TV-showet, hvor skolelever også vil blive inviteret med på scenen.