kursus

Webinarrække for skoleinitiativer

Webinarrække for skoleinitiativer med skolestart august 2024
Denne webinarrække er målrettet skoleinitiativer med opstart til skolestart 2024 og skal være med til at styrke nye skoleinitiativer bedst muligt til opstarten i august.

Med i alt fem webinarer kommer du i løbet af det næste halve år omkring emner som organisering og opgave- og ansvarsfordeling, løn og ansættelse samt arbejdstid og ferieregler med mere.

Webinarer afholdes via Zoom, og tilmeldte får tilsendt links til det enkelte webinar umiddelbart før afholdelse.

Kursustilbud med webinarer og fysisk kursus fra januar til juni
Alle webinarer afholdes kl. 16.30-18.00, og du tilmelder dig til alle fem samlet.

Derud over afholdes et fysisk kursus om planlægning af arbejdstid ultimo juni. (Der er særskilt tilmelding til dette kursus.)

Det første webinar afholdes mandag den 29. januar kl. 16:30 – 18:00 på Zoom.
På dette webinar vil i alt 12 skoleinitiativer kort præsentere sig, hvorefter vigtige datoer fra nu og til skolestart gennemgås.

Undervejs i webinaret vil det være muligt at stille spørgsmål til konsulenterne fra Friskolernes hus, Tove Dohn og Ole Carl Petersen.

Fem webinarer frem til sommerferien

29. januar

Kort introducerende møde

28. februar

Skolelederens opgaver, løn og ansættelsesvilkår

8. april

Ansættelsesvilkår og løn til skolens lærere, pædagogiske, tekniske og administrative personale

7. maj

Skolens organisering

Krav til specialundervisning

23. maj

Arbejdstidsregler og ferieregler samt indflyvning til planlægning af skoleåret 2024-2025

Fysisk kursus om arbejdstid 12. juni
Planlægningskursus for skolens lærere og TAP-personale. Kurset afholdes på Severin Kursuscenter i Middelfart.
Læs mere og tilmeld dig her.

Har du spørgsmål til kursusrækken, indholdet eller din deltagelse, så kontakt Friskolernes Hus på T: 62613013.

Webinarrækken er forbeholdt skoleinitiativer med opstart i august 2024 og som vi i Friskolernes Hus allerede har været i kontakt med.
Har andre interesse i webinarrækken, men endnu ikke talt med os i Friskolernes Hus, så opfordrer vi til at tage kontakt til os. Kontakt Friskolernes Hus på T: 62613013.

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk