Mød FRISKOLERNE på Folkemødet på Bornholm 13.-15. juni

Folkemødet fungerer som FRISKOLERNEs bestyrelses årlige netværksarrangement. Hvert år deltager vi i debatter, møder netværket og opsøger nye partnerskaber. Foruden bestyrelsen deltager også fire medlemsskoler, som har et spændende program med demokrati og samtale i fokus.
Af: Vibeke Helms, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer , Presse & politik , Administration
06.06.24

FRISKOLERNES bestyrelse deltager igen i år på Folkemødet på Bornholm og er med i debatter, møder netværket og opsøger nye partnerskaber. Folkemødet fungerer dermed som bestyrelsens årlige netværksarrangement, og det er i høj grad er med til at klæde bestyrelsen på til at skabe politik til gavn for foreningens medlemsskoler.

Foruden bestyrelsen, så deltager også elever fra fire medlemsskoler, nemlig Vindblæs Friskole, Vester Skerninge friskole, Steinerskolerne og Al-Hikma Skolen. Hvis din friskole har klasser, der har lyst til at deltage i Folkemødet næste år, så kontakt Vibeke Helms i Friskolernes Hus, på vibeke(at)friskolerne.dk.

Find os på Folkemødet
Mød os på Ungdomshøjen A3 torsdag eftermiddag, hvor Vester Skerninge Friskole, Steinerskolerne og Al-Hikmaskolen har et spændende program - ligesom det er en oplagt mulighed for at komme og tale med eleverne om demokrati i øjenhøjde. Download programmet her.

Vil du se Ungdomshøjens samlede program, så kan du finde det HER.

Vi er også i Højskolernes telt B8 lørdag formiddag, hvor vi debatterer unges nyhedsforbrug. Vindblæs Friskole deltager som publikum og vil også være med til at præge debatten. Download pressemeddelelsen her.

Nye idéer, nye alliancer og berigende samtaler
Det er naturligvis også muligt at møde både friskoleeleverne og FRISKOLERNEs bestyrelse ude på pladsen. Hvert år kommer vi tilbage fra Folkemøde med nye ideer, nye alliancer og berigende samtaler, der fortsætter efter Folkemøde.

Folkemøde er dermed meget andet end store scener og konsulenthuse. Folkemøde er i høj grad direkte møder ansigt til ansigt, berigende samtaler, overraskende vinkler på kendte problemstillinger og her skal FRISKOLERNE naturligvis være til stede med både stemme og store ører.