Bevar en høj kvalitet i den pædagogiske ledelse i jeres frie dagtilbud eller sfo

Det er nu, der er tilmelding til ledertræf for friskolens SFO og dagtilbud. Ledertræffet afholdes hvert andet år, og den 4.-5. april handler det om pædagogisk ledelse og udvikling i en mangfoldig institution. Vi ser på, hvordan man holder fast i kvaliteten i den pædagogiske ledelse samtidig med, at man er personaleleder, kollega og sparringspartner for den øvrige ledergruppe.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
26.02.24

Pædagogisk ledelse og personaleledelse i en mangfoldig institution
Hvordan holder du fast i kvaliteten i den pædagogiske ledelse samtidig med, at du er personaleleder, kollega og sparringspartner for den øvrige ledergruppe?

Som leder i et dagtilbud eller SFO vil du opleve mange modstridende forventninger fra børn, øvrige ledere i friskolen, forældre, bestyrelse og fra dine medarbejdere.

Måske har du endda tidligere har været kollega med dine medarbejdere, før du blev leder. Dette stiller store krav til dig som leder og som person. Og du må være forberedt på at skulle skifte kasket flere gange i løbet af en dag.
Dette ledertræf kan være med til at styrke den position og give dig konkrete værktøjer til arbejdet som leder i en mangfoldig institution.

Teori og strategier bliver til konkrete værktøjer til pædagogisk ledelse
På dette ledertræf trækker vi i arbejdstøjet og lægger ud med en formiddag om pædagogisk ledelse og udvikling i en mangfoldig institution.

Klaus Majgaard tydeliggør de mange dimensioner, du skal orientere dig i, så du bedst muligt kan udvikle, styrke og holde fast i den ledelsesstil, du ønsker og som passer til jeres sted.

I den følgende workshopdel vil konsulenter fra Friskolernes Hus kæde teori og strategier sammen med lederrollen i et frit dagtilbud eller SFO. Her går vi i dybden med rollen som både personaleleder og kollega, vi ser på mødeledelse, årshjul og andre redskaber, du kan tage med dig hjem.

Læs mere og se hele programmet.