Børnenes klimasang - vil I være med til at skrive den?

Mellemtrinselever landet over inviteres til at skrive vers til Danmarks nye klimasang i forår og sommer 2024. Den færdige sang præsenteres på Klimafolkemødet d. 30. august 2024. Læs mere her.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
17.04.24

Børnenes Klimasang er Danmarks nye sang til og om klimaet. Og din friskole kan være med til at skrive den.

Billie Koppel og Frank Hasselstrøm fra gruppen Catbird har komponeret musikken og skrevet omkvædet til Danmarks nye klimasang. Versene til Børnenes Klimasang bliver skrevet i forår og sommer 2024 af elever på mellemtrinnet på skoler i hele Danmark.

Som hjælp til lærerne fremsendes en kort forløbsbeskrivelse med lydfiler, noder, hjælp og vejledning til, hvordan tekstskrivningen kan gribes an sammen med eleverne.

Forløb for Børnenes Klimasang:

• 1. maj – skolerne modtager pakken med materialet til Børnenes Klimasang

• 7. juni – frist for at sende vers ind

• 30. august – premiere på Børnenes Klimasang på Klimafolkemødet i Middelfart

Blandt de indsendte vers vælger Levende Musik i Skolen og komponisterne bag sangen de vers, der kommer med i den endelige udgave af Børnenes Klimasang. Alle er inviteret med, når Børnenes Klimasang har premiere på Klimafolkemødet.

Nysgerrig efter mere? Kontakt:
Jesper Gottlieb, Levende Musik i Skolen
Ann-Sophie Holm, Klimafolkemødet