Deltag i folkehøring om børn og unges trivsel

Trivselskommissionen inviterer alle til at bidrage til en folkehøring om børn og unges trivsel. Kommissionen blev nedsat i august 2023, og har til opgave at komme med anbefalinger til, hvordan mistrivsel og sårbarhed kan forebygges og afhjælpes. Folkehøringen løber frem til den 30. april 2024.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Presse & politik , Administration
29.02.24

Trivselskommissionen har netop lanceret en folkehøring, og invitere alle til at besvare fire spørgsmål om børn og unges trivsel:

• Hvad er et godt børne- og ungeliv?
  • Hvilke udfordringer er der?
  • Årsager til mistrivsel?
  • Hvordan kan vi forebygge?

Udfordringer med børn og unges trivsel løses ikke alene på Christiansborg eller i en kommissions mødelokale.
Derfor er det en helt central del af Trivselskommissionens arbejde at lytte til børn og unge samt andre, som er tæt på børn og unge i deres hverdag – forældre, lærere, pædagoger, sundhedsplejen, foreningsfrivillige, lokale beslutningstagere eller en engageret borger.

På vegne af Trivselskommissionen opfordrer vi derfor til at deltage i folkehøringen og sprede budskabet om høringen.
Kommissionen er interesseret i at høre så mange forskellige perspektiver uanset faglighed og erfaringer.

Folkehøringen kan tilgås på trivselskommissionen.dk/folkehoering hvor du også finder flere oplysninger om Trivselskommissionens kommissorium og medlemmer.
Folkehøringen løber fra nu - frem til den 30. april 2024.

Baggrund
Regeringen nedsatte den 11. august 2023 Trivselskommissionen. Kommissionen har fået til opgave at belyse trivselsudfordringerne og komme med anbefalinger til, hvordan mistrivsel og sårbarhed kan forebygges og afhjælpes, samt hvordan robusthed og myndiggørelse kan styrkes. Kommissionens målgruppe er den almene børne- og ungegruppe fra 0-25 år, og den skal afslutte arbejdet ved udgangen af 2024.

Læs mere på trivselskommissionen.dk/folkehoering