Friskolernes Hus skal have ny sekretariatsleder

Friskolernes Hus skal have ny sekretariatsleder, da Søren Stein Brinck fratræder sin stilling til sommer.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Presse & politik , Administration
18.04.24

Sekretariatsleder Søren Stein Brinck fratræder sin stilling som sekretariatsleder til sommer og tiltræder som forstander på Ulbølle Idrætsefterskole pr. august 2024.

FRISKOLERNE har i næsten 11 år haft den store glæde og fornøjelse at have Søren som sekretariatsleder.
Søren har stået i spidsen for at etablere Friskolernes Hus i Asperup og udviklet sekretariatets mange forskellige opgaver med rådgivning, kursus- og mødeaktivitet, politisk interessevaretagelse og ikke mindst den daglige drift og ledelse af Friskolernes Hus.

Som kollega er Søren en yderst vellidt og værdsat kollega, og sekretariatet kommer til at savne hans nærværende, værdibaserede og tydelige medvirken i foreningens mangfoldige virke. Samtidigt er der stor respekt for Sørens ønske om igen at søge mod et arbejdsliv, hvor han er tæt på unge mennesker.

Forretningsudvalget i FRISKOLERNE igangsætter nu en proces frem mod ansættelse af en ny sekretariatsleder i Friskolernes Hus, hvor medarbejderne i Friskolernes Hus og bestyrelsen vil blive inddraget, hvorefter vi præsenterer et stillingsopslag.