Nyt medlem i sangbogsudvalget

Nyt medlem i sangbogsudvalget har stor erfaring fra den frie skoleverden og arbejder til daglig med musikken som redskab til sproglig udvikling blandt 6-16 årige børn. Fristen for at indsende nye sange er lørdag den 1. april.
Af: Jakob Ringgaard, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv
30.03.23

Af forskellige årsager har Britta Kold desværre været nødsaget til at trække sig fra sangbogsudvalget.
I stedet er der blevet plads til Susanne Dragsbæk Rasmussen.

Susanne er uddannet musiklærer, tidligere højskolelærer, friskolelærer, friskoleleder på Ingstrup Trivselsskole og Børnehave, og er nu lærer i en specialafdeling i Aalborg.

Hun har i en årrække stået for morgensang og fællessang i flere sammenhænge og siger selv, at ”det at lave fællessang med både børn, unge og voksne, er fantastisk. Jeg bliver dybt fascineret, hver gang musikken og sangen tager fat i mennesker”.
Til daglig arbejder hun nu med børn fra 6-16 år, der er udfordret i sprog og kommunikation, og hvor et af redskaberne til deres sproglige udvikling er musikken.

Vi siger mange tak til Britta for hendes indsats i sangbogsudvalget og velkommen til Susanne.

Frist for indsendelse af nye sange
Sangbogsudvalget har nu gennemgået den nuværende sangbog og er godt i gang med at vurdere de ca. 270 sangforslag, de indtil nu har modtaget.
Sidste frist for at indsende sange er lørdag den 1. april.

Vi glæder os til at lytte til alle sangene og forventer at præsentere en ny sangbog i december 2024.