Reguleringsprocent pr. 1. april 2024

Reguleringsprocenten gældende fra og med d. 1. april 2024 er i dag blevet udmeldt af Medarbejder- og kompetencestyrelsen. Find den nye løntabel her.
Af: Tove Dohn, Friskolernes Hus
17.04.24

Medarbejder- og kompetencestyrelsen har i dag d. 17. april 2024 udmeldt reguleringsprocenten gældende fra og med d. 1. april 2024.

Reguleringsprocenten pr. 1. april 2024 er på 22,8067.

Reguleringsprocenten består af CFU-forligets generelle lønstigninger på 4,83%, der medfører en reguleringsprocent på 21,5186. Hertil er tillagt skøn for reguleringsordningen på 1,06%, hvilket gør, at den endelige reguleringsprocent ender på 22,8067.

Med den nye reguleringsprocent følger en ny løntabel, der giver et overblik over al løn til skolens overenskomstansatte.

Forudlønnede, der i marts måned fik udbetalt løn for april måned efter reguleringsprocenten pr. 1. oktober 2023, skal i deres månedsløn for maj, der udbetales ultimo april, have reguleret lønnen for april med den nye reguleringsprocent.

Udover den nye reguleringsprocent er der for lærere på HF-Steiner skoler ændret på pensionsprocenten samt det centralt aftalte funktionstillæg, der gives til tilsyn med samling i fysik/kemi og biologi/geografi. Funktionstillægget ophører pr. 1. april 2024. De ansatte, der pr. 31. marts 2024 varetog funktionen og oppebar tillægget, fastholder tillægget, så længe de varetager funktionen.

På løntabellens forside er løntabellens ændringer beskrevet.

Løntabellen i hhv. excel og PDF kan hentes HER.

*Reguleringsordningen er en løbende afstemning mellem lønudviklingen på det statslige arbejdsmarked og lønudviklingen på det private arbejdsmarked.