kursus

Online informationsmøde: Interkulturelle kompetencer og bæredygtighed

Medlemskursus

Online informationsmøde om efter- og videreuddannelse i Europa
Overvejer du og/eller kolleger på din friskole at arbejde mere med det internationale i jeres undervisning? Så start med at deltage i dette online informationsmøde.

Her kan du høre om dine muligheder for efter- og videreuddannelse via FRISKOLERNEs akkreditering til Erasmus+-programmet.

Vælg fx mellem selvvalgt kursus eller ’Job-shadowing’ i Europa
Som ansat på en friskole kan du vælge selv at finde kurser i Europa eller du kan tage på 'job-shadowing' på en skole/institution i Europa.

FRISKOLERNE kan være behjælpelig med at finde en skole eller daginstitution.

For lærere, pædagoger og skoleledere
Måske er du læreren, der deltager på et engelskkursus i Belfast med andre europæiske lærere; pædagogen, der besøger en daginstitution i Finland med fokus på bæredygtighed, eller skolelederen, der deltager i et kursus om implementering af interkulturelle kompetencer osv.

Vælg et selvvalgt kursus indenfor ét af følgende to emner:
- Interkulturelle kompetencer – se et udvalg af kurser her
- Bæredygtighed – se et udvalg af kurser her

På informationsmødet møder du FRISKOLERNEs internationale konsulent, Jakob Clausager Jensen, og du får yderligere detaljer om dine muligheder og den videre proces.

Tilmeldte får tilsendt direkte link til informationsmødet dagen før/umiddelbart før mødet afholdes.
Har du spørgsmål eller er du i tvivl om noget vedr. indhold, ansøgning mv, så kontakt FRISKOLERNEs internationale konsulent, Jakob Clausager Jensen på jcj(at)friskolerne.dk.

VIGTIGT: Deltagelse via FRISKOLERNEs akkreditering forudsætter skolens tilmelding allerede senest 18. januar 2022.
Fristen gælder uanset om du ønsker at deltage på kurser i 2022 eller 2023.
FRISKOLERNE hjælper gerne med ansøgning mv.

Kontakt Friskolernes Hus

kursus@friskolerne.dk