Genstart fællesskabet med materialer fra Red Barnets Skoletjeneste

Red Barnet har sammen med Danske Skolelever og Alinea lavet en række materialer og aktiviteter før og efter sommerferien, der har det formål at genopbygge og styrke trivsel, tryghed og fællesskab blandt børn og unge i grundskolen.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
09.06.21

Siden marts 2020, hvor corona gjorde sit indtog i Danmark, har børn og unge oplevet en markant forandret hverdag - både i skolen, fritiden og derhjemme.

Red Barnet har i samarbejde med Danske Skoleelever og Alinea - og med støtte fra med støtte fra Ole Kirks fond - lavet en række materialer og aktiviteter, som sigter mod at engagere elever, elevråd, forældre og fagpersoner i at genstarte de positive fællesskaber i grundskolen.

Materialerne og aktiviteterne "Genstart fællesskabet" foregår både før og efter sommerferien, og projektet har til formål at genopbygge og styrke trivsel, tryghed og fællesskab blandt børn og unge i grundskolen. Projektet skal desuden styrke elevernes stemme og inddragelse i evaluering af det forgangne skoleår og ikke mindst i planlægningen af det nye skoleår.

LÆS MERERed Barnets hjemmeside - og find SAMARBEJDSØVELSE OG AKTIVITETER målrettet indskoling, mellemtrin og udskoling.

Her kan du også læse mere om BØRNEBAROMETERET - et nyt dialog- og målingsredskab, der er udviklet til elever på skolens mellemtrin og udskoling - samt den kommende TEMADAG 'Genstart fællesskabet - sæt spot på det kommende skoleår'  som løber af stablen den 26. august 2021.

Projektet kræver tilmelding. Ønsker du at tilmelde din klasse, så kan du gøre det HER