Når naturen skaber mening, håb og handlekraft - KREATIVITETS- OG DANNELSES-KONFERENCE den 24. september

Torsdag den 24. september inviterer Det Kreative Skolenetværk, Efterskolerne og FRISKOLERNE til den 8. 'Kreativitet, dannelse og bæredygtigheds'-konference på Brandbjerg Højskole. En dag, der tager afsæt i børn og unges forhold til naturen og med et intensivt program med korte pitches, oplæg, debatter og i alt 5 workshops, der rummer både samtale, refleksion og muligheden for at få ’naturen lige i fjæset’.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
22.06.20

Fra bæredygtighedsemblemer til spader, fra symboler til handling
På konferencen 'KREATIVITET, DANNELSE OG BÆREDYGTIGHED 3.0' den 24. september 2020 kan du i år møde blandt andre moderator Helle Solvang, højskoleforstander Simon Lægsgaard, programleder ved 2030-skoler Kristine Fjord Tolborg og direktør i Energiakademiet på Samsø, Søren Hermansen.

Søren Hermansen efterlyser medejerskab og handling, når han foreslår at "smelte FN-bæredygtighedsemblemerne om til spader og få plantet noget skov."

På Brandbjerg Højskole både planter og høster de, og dette års vært 'gør' i det hele taget bæredygtighed i hverdagens drift og undervisning.
Forstander Simon Lægsgaard kommer med sit bud på, hvordan og hvorfor skoleverdenen bør sørge for at børn og unge får 'naturen lige i fjæset'.

Dagen byder på både pitches og workshops, og slutter med paneldebat med flere af de medvirkende.
Blandt de øvrige oplægs- og workshopholdere mm. er:

• Søren Hermansen, Energiakademiet
  • Johannes Schønau, Bæredygtighedskonsulent, Højskolerne
  • Kristine Fjord Tolborg, programleder, verdensmålscertificeringen 2030 SKOLER
  • Dorthe Junge, skoleleder, Den Grønne Friskole
  • Flemming Jørgensen, Projektchef, Coop
  • Maj My Humaidan, blogger, influencer, iværksætter og unschooler
  • Ulrik Goos Iversen, Baunehøj Efterskole og Efterskoleforeningens bestyrelse
  • Bente Hovendahl, Woodnwonder
  • Nanna Lindbæj Qvesel, Fridays for Future

Vel mødt til endnu en ’Kreativitet, dannelse og bæredygtigheds’-konference – i år med udgangspunkt i naturen, håb og fremtid, handling og læring, kreativitet og innovation.

Dette års konference er den 8. fra Det Kreative Skolenetværk, og er for både grund-, efter og højskoler, fagskoler, videregående uddannelser m.fl.

Læs hele programmet HER og TILMELD dig selv og evt. kolleger HER.